wtorek, 28 lipca 2009

szefowanie z sercem!

Witam :)

Ostatnio przez jakiś czas leczyłem rany wojenne po lekkim wypadku w rowie :). Trochę się ponaciągałem i musiałem poprosić o zastępstwo w prowadzeniu moich zajęć z jogi. Moje grupy przejęły koleżanki wzruszone do łez moimi perypetiami (nie będę wspominał o tym, że kilka z nich popłakało się ze śmiechu :P). No cóż ta przerwa w aktywnym wykonywaniu zawodu pozwoliło mi pomóc w robocie papierkowej i wysłuchać niejednej opowieści naszych klientów. Jejku w takich chwilach gdy słyszę te wszystkie narzekania i niewiarygodne historie o szefach i szefowych wykorzystujących do granic możliwości swych podwładnych, aż mi skóra cierpnie. Nieudzielanie urlopów, groźby zwolnienia za przyniesienie L4 czy po prostu nieustanne krzyki i zastraszania. Ja nie wiem chyba mam niewiarygodne szczęście, że moi przełożeni zawsze byli po prostu ludzcy i potrafili zrozumieć podwładnego. Chciałbym, żeby tacy przeważali, choć wiem też, że są oni w wielu przypadkach bardzo zestresowani i zapracowani. Pomimo tego każdy powinien znaleźć w sobie trochę życzliwości – wtedy świat sam stanie się lepszy:). Spróbujcie!!


A poniżej – stare, ale mnie dalej bawią, przykazania dla pracownika gdy zaczną mu puszczać nerwy w obecności szefa/ szefowej:).


S Z E F M A Z A W S Z E R A C J E ! !

1. Szef nie śpi - szef odpoczywa

2. Szef nie pije - szef degustuje

3. Szef nie flirtuje - szef szkoli personel

4. Szef nie wrzeszczy - szef dobitnie wyraża swoje poglądy

5. Szef nie drapie się w głowę - szef rozważa decyzje

6. Szef nie zapomina - szef nie zaśmieca pamięci zbędnymi informacjami

7. Szef nie jest tchórzem - szef postępuje roztropnie

8. Szef nie jest nieukiem - szef przedkłada twórczą praktykę nad bezpłodną teorie

9. Szef nie bierze łapówek - szef przyjmuje dowody wdzięczności

10. Szef nie lubi plotek - szef uważnie wysłuchuje opinii pracowników

11. Szef nie kłamie - szef jest dyplomata

12. Szef nie jest uparty - szef jest konsekwentny

13. Szef nie znosi wazeliniarzy - szef premiuje pracowników lojalnych

14. Szef nie toleruje sitw - szef szanuje zgrane zespoły

15. Szef nie zdradza swojej żony - szef wyjeżdża w delegacje

16. Szef się nie spóźnia - szefa zatrzymują ważne sprawy

17. Jeśli chcesz żyć i pracować w spokoju - nie wyprzedzaj szefa w rozwoju.


Pozdrawiam Was :)

Yogaman.



1 komentarz:

  1. Hihiihi to Ci się trafiło:) mam nadzieję, że odzyskałeś już pełna sprawność:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń